Det finns ett antal olika sätt att bli av med dem på beroende på vad det är för typ av fläck. Vad som är viktigast är dock att ta itu med fläcken omgående och att ta bort så mycket som möjligt.
Absolut kan vi hjälpa er med det. Maila gärna vad ni letar efter. Ni kan även maila en bild på rummet så kan vi komma med förslag till er. Företag i Stockholm eller norrort kan vi även besöka.
Ni har 3 månader på er att returnera er order. Vi bekostar er returfrakt plus att vi även återbetalar ursprungsfrakten. Returrätten gäller inte specialbeställningar eller måttbeställda mattor.
Alla mattor som man måttbeställer och entrémattor så finns det mattprover man kan beställa. Proverna består av en mindre bit av mattan. Gratis att beställa och ni kan beställa ett prov under respektive matta.
Frakten är gratis om man handlar för mer än 1,500 kr. För mindre beställningar kostar frakten 69 kr. När man beställer provbitar är frakten kostnadsfri.
Mattor som har en bredd på mindre än 180 cm skickas normalt till ombud. Mattor som är 180cm eller bredare skickas hem till er på dagtid. Man behöver inte vara hemma, då det oftast aviseras innan leverans.
Nej, vi kan inte skicka till postboxar.
Om du önskar ändra en order skickar du e-post till vår kundtjänst och berättar vilken matta du vill ha istället för den beställda. Vänligen notera att vi kan endast ändra order som inte blivit skickad. Specialbeställningar där produktionen har påbörjats går tyvärr inte heller att ändra. Vill ni byta mattan om vi har hunnit skicka den, alternativt om ni redan har tagit emot mattan, går även det bra om ni gör det inom 90 dagar då vi har öppetköp. Detta gäller på alla mattor som vi inte skär till enligt beställning.
Leveranstiden beror på vilken matta du köper av oss. Nedanför köpknappen på respektive produkt står den aktuella leveranstiden. Vissa mattor tillverkas exklusivt för dig och tar således lite längre tid. Om det inte står någon leveranstid ber vi dig ta kontakt med vår kundtjänst. Normalt levereras mattorna inom 2-4 dagar.
Ja det gör vi. Skicka in era tidigare mattor eller om ni har en mall. Vi kan skicka er prover och därefter ge er ett kostnadsförslag, på vad nya fina båtmattor skulle kosta.
Om din matta är skadad vid leveransen ta en bild och maila bilden till kundtjänst på [email protected]. Därefter anmäler vi skadan till fraktbolaget och ser till att du får en ny matta.
Veck och skrynklor kan tas bort genom att placera något tungt (men säkert) som till exempel en stapel med böcker över vecket. Efter ett par dagar borde mattan ha rätat ut sig på golvet. För att bli av med skrynklor i mattan är vanligt användande av mattan att rekommendera, varpå dessa försvinner med tiden.
Nej, vi har ingen katalog eftersom alla våra mattor visas på hemsidan. Genom att ha alla mattor på hemsidan går det snabbare att ha ständigt uppdaterad och korrekt information om hela vårt sortiment till våra kunder. Vi har kataloger från vissa utav de enskilda leverantörerna.
Vi har samarbeten med inredningsföretag som har behov av större inköp. Kontakta oss så berättar vi mer vad vi kan erbjuda.
Alla mattor visas i centimeter. Om måttet är 50x70 så är det 50 cm bred och 70 cm lång. 140x200= 140 cm bred och 200 cm lång.
Själva returen är kostnadsfri men man betalar själv för frakten.
Tyvärr är det inte möjligt att låna hem våra mattor men du kan köpa och prova mattan hemma. Du har sedan möjlighet att returnera mattan till oss inom 90 dagar om du inte tycker om den.
Alla mattor som har en bredd på mindre än 200cm skickar vi med Schenker. Större mattor skickar vi med DHL eller UPS.
Om mattan är mindre än 180cm på bredden, skickas mattan till närmaste utlämningsställe. Då får du information via SMS att du kan hämta din matta där. Om mattan är bredare kontaktar fraktbolaget dig och ni kommer överens om en tid som passar dig på dagtid. Observera att alla plastmattor levereras till ert ombud - oavsett storlek. Anledningen till det är att man viker plastmattor och paketen är relativt små.
Din beställning skickas normalt inom 2-4 dagar. Om din beställda matta är slut och vi inte hinner skicka den inom 9 dagar, kontaktar vi er via mail med uppdaterad leveranstid. Om ni tycker att beställningen dröjer mer än ni förväntar er har ni alltid rätt att avbryta ordern. Detta gäller dock ej specialbeställningar. När mattan skickas från oss mailar vi en följesedel där ni även kan se sändningsnumret som er matta har.
Alla våra mattor paketeras så att mattans kvalitet inte påverkas. Således viks inga mattor utan alla mattor rullas så att luggen i mattan inte blir förstörd. Plastmattor viks och plastas in i emballage som är mycket skyddande. Större mattor rullas och försluts med plast.
Är det en handgjord matta i ull eller annat naturmaterial så sker infärgningen av materialet för hand. Det kan då ibland hända att mattan får olika sorters infärgningar. Detta kan man då se genom att mattan har olika färgnyanser. Detta sker oftare på handknutna mattor.
Nej, tyvärr har vi ingen butik eller utställning där man kan se alla mattor innan köp. Men ni har 90 dagars öppet köp. Om mattan inte passar kan ni alltid skicka tillbaka mattan/produkten. Det är dock viktigt att ni inte använder mattan eller produkten. Undantaget från returrätten är specialmattor och mattor som kapas eller anpassas speciellt till er.
Ja, det går att delbetala sin order genom Klarna. Det finns ofta räntefria alternativ. Lägg er vara i varukorgen så ser ni delbetalningsalternativen.
Vi rekommenderar halkskydd till tunnare mattor eftersom det förhindrar att mattan glider och den ligger då still på sin plats. Ett halkskydd verkar också dämpande och förlänger livslängden på mattan och förebygger brott på varptrådarna. Ett halskydd skyddar också mattan från skarpa objekt såsom klackar med mera.
Leveranstiden beror på vilken matta du köper av oss. Nedanför köpknappen på respektive produkt står den aktuella leveranstiden. Vissa mattor tillverkas exklusivt för dig och tar således lite längre tid. Om det inte står någon leveranstid ber vi dig ta kontakt med vår kundtjänst. Normalt levereras mattorna inom 2-4 dagar.